ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Kisah Warga Emas Jutawan

::Kisah Warga Emas Jutawan::

'JUTAWAN EMAS' ini kenalan saya di alamaya. Puan Ainon Muhammad atau lebih mesra dikenal menerusi akaun facebook beliau sebagai Ainon Mohd. (Beliau merupakan isteri kepada Prof. Abdullah Hassan). Beliaulah Pengerusi Kumpulan Syarikat Penerbitan Buku PTS. Mengenali 'Jutawan Emas' ini lumayan bermakna waima tak menjadi kaya sepertimana dirinya. Tahniah Puan Ainon, terima kasih kerana masih sudi menyenaraikan saya sebagai salah seorang daripada penama yang berjaya kekal dalam senarai hendak puan tendang suatu ketika dahulu. Apa yang menariknya perihal 'Jutawan Emas' ini?

"KITA cari untung sama-sama, kita bahagikan ia sama rata!"

Lebih kurang begitulah bunyinya kata-kata hikmat beliau. Lagi?

"Saya suka dengar orang mengampu saya untuk jana lebih keuntungan bersama!"

Tentang untung saya terima, akan tetapi entri ini bukan bertujuan untuk mengampu dia. Untuk apa saya mengampu beliau, tak kaya juga pun saya.

~ A.A
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments :

Latifah said...

Warga Emas Jutawan, yang sangat suka berkongsi tips di wall beliau dan sentiasa membuka peluang untuk orang lain memberi~ :)

Ampuan Awang said...

:: Ya benar sekali!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top