ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Entri Terbaik Malam Ini: "Bisnes boleh jalan lagi hebat kalau ada ustaz maa"

++ Nota: Harap maaf dan harap maklum bahawa setiap entri yang dimuatkan dalam blog aku ini tiadalah kaitannya dengan nawaitu berkehendakkan trafik yang sesak sebagaimana kesesakan yang melanda facebook, twitter dan lelain laman sosial. Dan entri kali ini layak (bagi diriku sahaja) dinobat sebagai entri terbaik. Sebabnya? Bacalah dengan teliti akan isinya pada gambar yang aku muat naikkan dalam blog aku yang tiada makna bagi orang lain tapi bermakna dan berharga bagi diriku sendiri.



7. In my opinion, ramai orang Melayu yang perasan ada banyak ilmu agama, tapi ilmu sains dan matematik - zero! Topik tu aku dah bincangkan last week dalam isu skim piramid haji dan umrah tu. I do think those psychos tu semua memang fikir bahawa kaedah skim piramid tu adalah kaedah perniagaan adil dan saksama dan boleh diterima-pakai dalam bzns kejadah dia orang tu... unless tuduhan "dajjal" tu sebenarnya memang betul (so, it becomes a moot argument). Either way, ramai orang Melayu memang sebijik macam orang Mormon - the grasp of a few complicated (a bit only what?) concepts of mathematics and economics, dah jadi macam quantum mechanics yang sangat complicated pada dia orang ni. Tak faham-faham benak punya samdol. Apa agama Islam itu hanya merangkumi ajaran agama tauhid, feqah, hadith, al-quran, tasauf, syariah, dan perkara-perkara berkaitan sahaja ke? Adakah ilmu fiziks, kimia, biologi, kejuruteraan, astronomi/astrofiziks, perubatan moden (bukan perubatan merapu altenatif dan homeokejadah) dan yang seumpanya bukan datang daripada Allah ke beb? Apakah dengan berfikiran bahawa aku ni orang alim, aku tak perlu belajar sains dan matematik - sebab aku dah cekap dalam usuluddin what-not... is that it? Itu sebab aku nampak ramai ustaz-ustaz join MLM dan skim piramid, sapa-sapa yang pernah jengok Wall-of-Shame aku boleh jumpa cerita ustaz skim piramid ni. Memalukan betul. Tapi mastermind MLM dan skim piramid cukup suka orang Islam sebegini - bzns boleh jalan lagi hebat kalau ada ustaz maaa!


++ Yang Menarik: ayat '... Kalau ada ustaz maa!' yang tak tahan tuuuu. Tahniah Aididleaks

1 comments :

ozzy said...

salam..

Sikap segelintir ustaz yang memburukkan lagi golongan ini..mrk membicarakan halal & haram tapi dlm masa yg sama cuba pertahankan apa yg mrk lakukan walaupun tahu ianya salah disisi agama.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top