ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Oh Jiwa Lara - Kepada diriku aku memberi pesan


Tiada pernah aku menulis untuk dibayar,
setiap hari aku benamkan di otak agar senantiasa sadar,
namun setiap hari ingin mengimbas kembali kenangan nan mekar,
suburnya tanpa layu hingga ke akar,
kerana aku tahu bahawa siluet dunia ini tiadalah benar,
dalam diam aku duduk kembali melakar,
kepada dunia aku tetap memberi khabar,
khabar gembira buat hamba yang ingin sadar,
usahlah diteruskan fiil kejar mengejar,
andai terus dikejar,
pastilah ia akan tersasar,
larutlah diri hingga ke dasar,
karyaku karyamu terdampar,
lemas dalam diksi nan hambar.

** Selamat Tahun Baru kepada mereka yang menyambutnya...

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top