ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Facebook: Apabila senjata makan tuan


Hampir setiap hari kita disuguhi dengan pelbagai produk dari syarikat telekomunikasi. Bala tentera mereka yang datang dari kalangan iklan-iklan berbayar menembusi stesen-stesen TiVi kerajaan mahupun swasta. Respon kita sebagai rakyat bagaimana? (Aku mahu tidur, nanti aku sambung kembali bahagian ini)

Apakah (bukan persoalan sebenar) yang ingin aku sampaikan sebenarnya? Err, aku cuma nak berpantun yang berkait dengan foto di atas. Sudi-sudikanlah diri membaca. Aku harap ia mampu dikunyah hingga hilang rasa kelatnya. Terimalah:

"Setiap hari disuruhnya cari,
Segalanya mahu diminta dikaji;
Bila terasa senjata makan diri,
Ada baiknya ia dikunci mati!"

P/S: Epik Titik Bengik ini bakal disambung dari masa ke semasa. Sekian...

Oleh: Ampuan Awang

2 comments :

Thalhah Amir said...

da lama xmain fb. bukak fb pun demi GB. haha

missieza207 said...

setuju juga fb di sekat, untuk kebaikan diri aku yg addict ni..ahha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top