ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Aku tabik spring kalau PM kita buat begini kepada rakyat!


Peristiwa Tatkala Lawatan Pemimpin Bersama Rakyat Di Iran

"Tolong jangan buat begini, tuan...," kata seorang Pak Cik hampir setengah abad usianya.

"Kenapa, Pak Cik. Tidak bolehkah saya sebagai pemimpin menghormati dan menyanjung insan yang punya kuasa undi, dan akhirnya mengangkat saya sebagai ketua negara?" tangan terus dicium dengan rela hatinya


** Persoalannya: bagaimana dengan para pemimpin kita? Apakah pernah berlaku kejadian seperti ini? Masih ada lagikah pemimpin seperti ini di dunia? Pupus. Ya, pupus... telah lama pupus

(Skrip diolah oleh: Ampuan Awang)

* Sumber: Facebook Aku
** Sumber foto: Faisal Tehrani (Diolah sedikit oleh aku sendiri)

P/S: Nak komen apa agaknya? Biarkan sahajalah kot???


Oleh: Ampuan Awang

3 comments :

Amirah Yusof said...

aku penah jugak baca pasal beliau ni..ahmadinejad seorang pemimpin y betul2 merendah diri..dia x tido atas katil tp akan tido atas lantai even kt hotel..uhmm bayangkan laa..

Adam said...

pepatah melayu menyebut. jauh panggang dari api / bara...

Ampuan Awang said...

terima kasih atas komentar saudara /ri sekalian... maaf sebab tak dapat nak ulas lebih, tengah kerja sekarang :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top