ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Perangkap Kata [Ucap Kata Seorang Pejuang]

Dahulu,
Pernah berkata seorang pejuang
Pembebas negara dari cengkam kuat -- kuku penjajah yang tajam
Katanya,


"Dahulu, saya berjuang untuk melepaskan negara dari belenggu penjajah. Saya bersama rakan seperjuangan bertempur melalui pelbagai cara. Bertikam, bertembak, bertumbuk dan dari segala cara. Dahulu, saya dibayar mata gaji yang teramat rendah berbanding di zaman ini. Tapi saya tetap bersyukur. Rezeki Tuhan sentiasa dan tetap ada juga buat saya menyara keluarga. Dahulu, perasaan rela hati kepada agama, bangsa dan negara itu teguh berada di dalam minda.


Namun apa yang terjadi kini?
Perjuangan boleh dijual beli
Diri lebih gemar bersorak-sorai
Tak sedar negara nan damai tergadai!


Oleh: Ampuan Awang


Message sent from Nokia 5730XM Hacked Series!

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top