ini bukan facebook

Jiwa Online
Pemilik Blog: Ampuan Awang  Berkhidmat dalam: Kerajaan Malaysia (Tukang Kebun). Mana tinggal? Di Kepala Batu, Antartika Edit Profile
  Post To:
anyone or anywhere  

Info Parang: Parang Si Ibu Burung Bersama Anaknya

Parang Ibu Burung bersama anaknya dalam rumah

Parang Ibu Burung bersama anaknya luar rumah


++ Hendak dijadikan cerita. Pagi tadi, aku bertemu dengan seseorang yang datang ke pejabat atas urusan yang penting [tak perlulah diceritakan secara lebih mendalam]. Ringkasnya, aku tergamam apabila saudara seagama aku ini membawa juga sebilah parang yang beliau hasilkan. Memang unik, berbaloi walaupun sekadar mampu menatap melalui cantiknya sahaja. Ukiran pada ulu serta sarungnya berupa seperti burung, sementara pada bahagian sarung pun begitu juga. Sebab itulah aku memberikan gelaran pada parang ini "Parang Si Ibu Burung bersama Anaknya". Awas! Parang ini tajam yang amat. Jangan dicuba sekali-kali. Sudah berekor-ekor binatang peliharaan (kerbau/ lembu barangkali) disembelih menggunakan parang ini. 10 bintang aku berikan kepada pemilik parang yang berjaya melarik burung bersama anaknya pada sarung dan ulu parang. Itu saja. Sekian.

Wassalam [...]

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
      faceblog © 2013 · re-designed by J. KingRaja           About · Advertising · Create a Page · Developers · Careers · Privacy · Terms · Faceblog Creator · Back to Top